Soprano®XL (diode laser)

Detta galleri är ett samlingsgalleri för Laser & Kosmetisk Dermatologi

En revolution inom näst intill smärtfri hårborttagning är på väg. Renaissance Clinique erbjuder Pain-Free, Hair-Free™-behandling vilket kan befria dig från daglig rakning, smärtsam plockning och dyr vaxning och ge dig silkeslen och vacker, hårfri hud. Pain-Free, Hair-Free är nästa generations hårborttagning med laser. Det är en effektiv och permanent lösning för hårborttagning som är enkel och lätt. För att matcha detta krävs avancerad medicinsk laserutrustning i kombination med komforten och bekvämligheten på ett spa.

Hur det fungerar

Pain-Free, Hair-Free fungerar genom pulser av Infrared Diode laserenergi som gradvis värmer upp hårsäckarna i det subdermala hudlagret tills de inte längre kan producera hår. Genom unik IN-Motion™ teknologi och en patenterad DualChill™ behandlingsspets kommer hudytan att vara sval och bekväm. Den svepande In Motion-rörelsen eliminerar också överhoppade eller missade fläckar vilket är vanligt vid andra typer av hårborttagning med laser.

Nästan smärtfritt

De flesta anser att behandling med Pain-Free, Hair-Free är väldigt bekväm. Smärttålighet är subjektivt, men många patienter beskriver känslan som lika rogivande som massage med varma stenar.

Vilka områden kan behandlas

Patienter söker behandling för nästan alla kroppsdelar, inkluderat ben, bikinilinje, rygg, mage, ansikte och hals.

Behandlingsfördelar

• Tack vare den unika teknologin som ligger bakom Pain-Free, Hair-Free kan behandlingen vara näst intill smärtfri. Andra fördelar är bl a:
    Komplett täckning utan missade fläckar
  • Snabb behandling
  • Få biverkningar
  • Ingen återhämtningstid, du kan omedelbart återgå till dina normal sysslor
  • Säkert för alla hudtyper, inklusive solbränd hud

Är det säkert?

Hårborttagning med laser är ett av de mest välkända och välundersökta användningsområden med laser som branschen känner till. Pain-Free, Hair-Free’s Soprano®XL laser har försett tusentals patienter jorden runt med permanent hårborttagning på ett säkert och framgångsrikt sätt sedan metoden godkänds av FDA 2005.

Hur många behandlingar kommer jag att behöva?

Det finns flera faktorer som kan påverka framgången i en serie av hårborttagningsbehandlingar, men generellt kan man se en märkbar reducering av antalet hår med återväxt i det behandlade området. Vanligtvis krävs fem behandlingar för att permanent reducera återväxten med mer än 90 procent sex månader efter den sista behandlingen.

Kommer håret någonsin att växa tillbaka?

Det korta svaret är nej. Om hårsäcken blir skadad kan den inte producera mer hår. Men det är undantagslöst så att en del hårsäckar klarar att delvis undkomma under laserbehandlingen. Några av hårsäckarna kanske bara blir bedövade och kräver ytterligare behandling.

Återhämtning

Pain-Free, Hair-Free kräver ingen återhämtningstid. Du kan genomgå behandlingen och sedan omedelbart återgå till dina normala sysslor.

Före- och efterbilder

[slide]